söndag 15 januari 2012

Dancing Citra, Ilias Princess Ale, Sommarsaison

Söndagen har spenderats med att packa resväskan, städa lägenheten och buteljera tre hembrygder som jag hoppas ska smaka riktigt gott om några veckor. Naturligtvis provsmakade jag också alla tre och även om det är väldigt svårt att tro något om hur de kommer vara när de är färdiga, måste jag säga att jag var imponerad av hur god saisonen var direkt från jäshinken. Den bryggdes för endast 8 dagar sedan, jäste ut på knappt två dagar och har fått sig några gram torrhumling (Wai-ti) sedan dess.Det ska bli spännande att prova första flaskan när jag kommer hem om ett par veckor.
I morgon ska svart-IPAn som bryggdes för ett par dagar sedan torrhumlas med lite Citra och Galaxy innan det på tisdag morgon bär västerut till Kanada så jag får träffa min sargade son, samt prova några spännande öl som en snäll själ släpat hem till svärföräldrarna.

1 kommentar:

  1. Hälsa Charlie från hans favvo-farbror! Elin hälsar nog också :)See you om nån vecka bror.

    SvaraRadera