onsdag 8 april 2009

Blogga om öl? Ja, tydligen

Efter att ha uppmanats av Victor och sen nu också ska vara med på ölbloggarträff i Göteborg ska jag göra ett seriöst försök att blogga själv. Vi får väl se hur det går. Eller om jag fortsätter att "bara" dricka min öl. Har under flera år varit skeptisk till allt vad bloggande heter, tills jag för drygt ett år sedan sprang på Ofiltrerat på nätet.
Läsa intressanta funderingar och recensioner av öl...javisst! Jag var fast direkt.

Har sedan dess genom tips och recensioner från flertalet ölbloggar hittat nya favoritöl som jag annars inte skulle fått upp ögonen för. Kan jag genom mina små ord inspirera någon enda att prova nya öl, vidga sina vyer är det värt det. Ju fler som dricker mer än "stor stark", desto mer olika öl kan man anta blir tillgängliga för oss i längden. Det hoppas jag. Mer Imperial Stout åt massan!

3 kommentarer:

  1. Välkommen in i ölbloggargemenskapen Christer! Skall bli roligt att ses igen nästa vecka!

    SvaraRadera
  2. Kul Christer. Victor tipsade mig om att du hade börjat skriva. Ska bli kul att träffas nästa vecka och då ev med en tjuvstart på fredagen.

    Vi hörs

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot lördagen. Har en känsla av att det kommer drickas en mängd fantastiska öl ackompanjerat av livliga diskussioner.
    Klart att vi måste tjuvstarta på fredagen! Reka läget liksom, kolla utbudet, se så att inte någon av pubarna helt plötsligt stängt eller så...

    SvaraRadera