måndag 27 april 2009

Rojo recenserar Spring Surprise

Att prova öl är oftast både intressant och roligt, särskilt när man gör det med andra. Ibland smakar ölen väldigt gott och ibland blir det bara allmänt trevligt ändå. Den gångna helgen har bjudit på två suveräna kvällar med en mängd fantastiska öl (och vissa bottennapp i form av sunkig fatöl, belgisk trippel som smakade ungefär som Budweiser, übersöt dyröl m m) tillsammans med några sköna lirare från olika delar av landet.
Bland annat fick jag under helgens öldrickande äran att stifta bekanskap med Rojo som tillsammans med övriga sköna människor såg till att stämningen hela tiden var på topp. Jag gick i dag snabbt genom mina recensioner och anteckningar från helgens ölbloggarträff och hittade något som jag nästan glömt:

Sen fredagkväll i Göteborgsvimlet. Rojo från Beerwell sitter med näsan djupt nere i glaset, doftandes på Spring Surprise från Skebo Bruksbryggeri, i det närmaste okontaktbar för omvärlden. "Det doftar nån form av frukt....tyst! stör mig inte. Ehhhh....." Smack, smack smack, fniss, fniss. "Man skulle kunna tro att det är en geuze". Fniss, fniss, smack.

Rojos betyg på ölen? Det har jag ingen aning om... Men en rolig kväll var det.

5 kommentarer:

  1. Haha, Rojo är onekligen bäst... trots att han inte gillar spontanjäst.

    SvaraRadera
  2. Ni lurade mig! Jag trodde garanterat att det var Stormaktsporter.

    SvaraRadera
  3. Rojo balanserar på en hårfin tråd mellan geni och galenskap, precis som det ska vara :)

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte varför jag tänkte på Professor Kalkyl då jag såg Rojo. Det är ett mycket högt betyg. :)

    SvaraRadera