onsdag 6 maj 2009

Ett skepp kommer lastat...

...med jänkargodis!
Eller ja, nästan i alla fall. Ölen som privatimporterats via Brill står nu och väntar direkt in till vänster i lagret på systembolaget Linnégatan. Jag vet, för jag har varit där och lastat lådorna på en vagn, men det blev stopp i kassan för "de har tydligen inte kommit in i lagersaldot ännu och då kan vi inte lämna ut det." Jaha, jag kan inte klandra personalen i butiken, men varför lyckas det nästan alltid vara något problem när man ska hämta beställda varor hos bolaget? Eller är det bara jag som lyckas råka ut för saknade flaskor, personal som inte vet hur de ska hantera en privatimport, lagersaldo som inte är uppdaterat med 5x12 flaskor så jag kan få släpa hem min öl m m? Regler är väl regler ibland, även om de kan tyckas konstiga. De har redan ringt och beklagat sig från Linnégatan för att tala om att de kontaktat huvudkontoret i Stockholm så de kan fixa lagersaldot och lovat ringa igen så fort jag kan hämta min vagn.
Ja, ja. I värsta fall får jag öppna en Beer Geek Breakfast i kväll i väntan på Weasel och trösta mig med Brooklyn Black Chocolate Stout i väntan på Choklat om de inte lyckats få till sitt lagersaldo innan stängning.

4 kommentarer:

  1. Klockrent. Ser fram emot att hämta Choklaten. Den som väntar på nått gott...

    SvaraRadera
  2. Kanon Christer! Hör av dig när jag ska hämta.

    SvaraRadera
  3. Å ena sidan har man all rätt att bli sur – man har ju trots allt betalat pengar för att de ska göra ett jobb åt en.

    Å andra sidan… Personalen i kassorna är oerhört bakbundna av datorsystemet. Det går visserligen att ta sig förbi det men då krävs det att alla inblandade i affären (inklusive kunden) har stort förtroende för varandra. Och det är inte alltid det är möjligt.

    Se till att klaga på kundtjänst på huvudkontoret. Det är de som ska få det att funka bättre. Killen eller tjejen i kassan kan inte göra ett dugg.

    SvaraRadera